SEO Nedir? Ne İşe Yarar?
Arama motoru optimizasyonu(SEO), bir web sitesinin organik (ücretli olmayan) arama motoru sonuçlarında daha fazla görünürlük kazanmasını sağlamaya odaklı bir dijital pazarlama alanıdır. SEO çalışmalarının genel olarak amacı şirketlerin ya da kurumların web sitelerinin ilgili arama sonuçlarında daha iyi sıralar elde etmesi ve site-içi kullanıcı deneyiminin olumlu yönde geliştirilmesidir. Bu sayede hedef kitlelere çok daha etkili bir şekilde ulaşılabilir ve daha fazla dönüşüm sağlanabilir.
Yapılan araştırmalar kullanıcıların karşılarına çıkan organik arama sonuçlarına ücretli(reklamlı) arama sonuçlarına göre çok daha büyük bir güven duyduklarını göstermiştir. Ayrıca web sitelerine gelen trafiğin büyük bir kısmı arama motoru sonuçları sayesinde gerçekleşmektedir. Arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak web sitenizin, sunduğunuz ürün ve hizmetleri aktif olarak arayan potansiyel müşterilerin önüne çıkmasını sağlar. Böylece sitenize daha fazla potansiyel müşteri ve satış getirir.
SEO çalışmaları, web site sıralamalarını iyileştirmek, daha fazla trafik çekmek ve arama motorlarındaki görünürlüğü artırmak için gerekli site-içi(on-site) ve site-dışı(off-site) uygulamaları kapsar.
Site içi SEO bir web sitesi içerisinde yapılan teknik, içeriksel ve kullanıcı deneyimi odaklı düzenlemeleri kapsar. Etkin bir on-site SEO stratejisi bir web sitesini hem arama motoru dostu hem de kullanıcı dostu hale getirmeyi hedefler.
SEO, sadece Google ve diğer arama motorlarının algoritmalarının genel olarak nasıl çalıştığını anlamak ve sitede buna uygun düzenlemeleri yapmaktan çok daha fazlasıdır. SEO kullanıcıların isteklerini, alışkanlıklarını ve arama sorgusunu girerken hangi sonuca ulaşmak istediklerini anlamayı da gerektirir.
Organik arama trafiğinden en iyi dönüşü sağlamak amacıyla oluşturulan etkin bir SEO stratejisi kullanıcı deneyimini de ön planda tutmalıdır. Bir web sitesi içerisindeki ürünler, hizmetler ve bilgiler potansiyel müşteriler için en iyi sonucu verecek şekilde düzenlenmelidir. Bu noktada içeriksel düzenlemeler de hem kullanıcı deneyimi açısından hem de arama motorları açısından büyük önem taşır. Bu noktada semantik SEO anlayışı içerisinde arama motorlarının ilgili içeriği daha iyi anlaması sağlanırken kullanıcılar açısından da sunulan ürün ya da hizmet ile ilgili daha anlaşılır ve doyurucu açıklamalar ve bilgiler sunulması sağlanabilir.
Site dışı SEO ise genel olarak bir internet sitesine yeni bağlantılar(backlink) oluşturmaya yönelik çalışmaları(link-building) içerir. Bir siteye gelen dış bağlantılar sitenin arama sonuçlarındaki sıralaması açısından hayati öneme sahiptir. Bir websitesinin sektörü ile ilgili ve yüksek page rank, trust rank değerlerine sahip sitelerden backlink alması arama motoru sonuçlarında yüksek sıralar elde etmesi için olmazsa olmaz şartlardan biri.
Google’ın arama sonucu sıralamalarını oluştururken kullandığı 200’den fazla temel faktör bulunmaktadır. Bir internet sitesinde kullanılan içerikler, site hızı düzenlemeleri, arama motorlarına uygun teknik site altyapısı, siteye gelen backlinkler, ssl sertifikaları, kullanıcı metrikleri, sayfalarda kullanılan görseller, bu faktörlerden sadece birkaçı.
NeSS İletişim’de müşterilerimizin web siteleri için SEO çalışmalarını yürütürken bütüncül bir anlayışı benimsiyoruz ve tüm SEO faktörlerini dikkate alarak titizlikle çalışıyoruz.
Web siteleri için bir başka önemli trafik ve potansiyel müşteri kaynağı olan sosyal medya yönetimi çalışmaları da SEO çalışmaları ile birbirlerini destekleyecek şekilde yürütülebilir. Sosyal medya hesaplarını da yönettiğimiz müşterilerimiz için bu durumu göz önünde bulundurarak gerekli SEO ve sosyal medya stratejileri oluşturuyoruz. Sosyal medya yönetimi sayfamızı ve hizmetlerimizi de inceleyebilirsiniz.