Göz tedavisi, saç ektirme veya estetik için Türkiye’ye gelen hastalar hem tedavi oluyor hem de tatil yapıyor.Ancak Türkiye sağlık turizmi sektöründeki potansiyelini iyi kullanamıyor.
Türkiye’nin sağlık turizmindeki hizmet kalitesi 18-21 Kasım tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek kongre ile dünyaya tanıtılacak. Kongreye 20 ülkeden yerli ve yabancı 700 kişinin katılımı bekleniyor.
Türkiye, son yıllarda sağlık turizminde yıldızı parlayan ülke olarak öne çıkıyor. Özellikle göz tedavisi ve saç ektirmeiçin Türkiye’ye gelen hastalar hem tedavi oluyor hem de tatil yapıyor. Konusunda uzman sağlık ekipleri, son teknolojiyle donatılan hastaneler, ekonomik tedavi imkanları ve sağlıkla turizmi bir araya getiren paket turlar, Türkiye’nin bu alandaki yerini her geçen gün ön sıralara taşıyor. Ancak Türkiye yeterli tanıtım yapamadığı için bu alanda sahip olduğu potansiyeli iyi kullanamıyor.
18-21 Kasım 2015 tarihlerinde gerçekleştirilecek 7. Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi,sağlık turizminin dünyaca ünlü aktörlerini İstanbul’da buluşturacak. Türkiye Sağlık Turizmi Derneği ve Tablet İletişim tarafından düzenlenen kongre, bu alandaki fırsatları değerlendirme platformu niteliği taşıyacak.Kongrenin öncelikli hedefi, Türkiye’nin sağlık turizmi altyapısını ve hizmet kalitesini Orta Asya, Sahra Altı Afrika, Rusya, Arap Ülkeleri ve Avrupa’dan gelen temsilcilere tanıtmak.
ESTETİK VE ŞİFAÇÖZÜM MERKEZİ TÜRKİYE
Türkiye sağlık turizminde göz hastalıkları tedavisinde ve saç ekiminde dünya çapında öne çıkıyor. Saç ekimi operasyonunun maliyeti Türkiye’de 2 ile 4 bin TL arasında değişirken, Avrupa ülkelerinde bu rakam 5 katına kadar çıkıyor. ABD’de 15-20 bin doları bulan bu operasyon için özellikle Avrupalı ve Arap turistler Türkiye’yi seçiyor. Son dönemde sayıları hızla artan ve 300’e ulaşan Türkiye’deki saç ekim merkezlerine en çok Almanya, Suudi Arabistan, Dubai, Katar, Kuveyt, Libya ve Irak’tan hasta geliyor. Arap ülkelerinden ayda ortalama 3 bin kişi Türkiye’ye gelirken, yaz aylarında rakam 5 bini buluyor Sektörün son yıllardaki pazar payı 1 milyar doları aşarken, saç ekimi dışında bıyık, sakal, kaş ve kirpik ekimi için gelen hastalar da bu rakama dahil bulunuyor.
PAKET TURLAR TERCİH NEDENİ
Özel hastaneler ve tıp merkezleri de, Türkiye’nin bu alandaki uzmanlığını gösterebilmek için özel paket turlar düzenliyor. Arap ülkelerinden hastalar 15-20 kişilik kafileler halinde Türkiye’ye geliyor. Uçakla Türkiye’ye getirilen hastalar havalimanından VIP araçlarla 5 yıldızlı otellere götürülüyor. Hastaların operasyon geçirdikten sonra kontrol için gerekli süreyi en iyi şekilde geçirmesi için uygun programlar hazırlanıyor. Rehber eşliğinde şehrin turistik yerleri gezdiriliyor. Böylece hastalar 6 ile 12 bin liraya hem tedavi oluyor hem de tatil yapıyor. Bu kapsamda en çok tercih edilen iller arasında Antalya ilk sırada yer alıyor. Hasta başına gelir ise 2 bin dolardan başlıyor, medikal turizmde ise bu rakam ortalama 12 bin dolara kadar çıkıyor. Medikal turizm kapsamında gelen hastaların kliniklere göre dağılımına bakıldığında ise göz hastalıkları ilk sırada yer alıyor. 7 hastadan biri göz hastalığı tedavisi için Türkiye’ye geliyor.
HEDEF 20MİLYAR GELİR
2014 yılında Türkiye’ye sağlık turizmi için gelenlerin sayısı 500 bini aştı. Sağlık turizminden elde edilen gelir ise 2.5 milyar doları aştı. Hedef 2023 yılında sağlık turizmi gelirini 20 milyar dolara yükseltmek. Türkiye, sağlık turizminde fiyat açısından da rakiplerine göre avantajlı ülke konumunda. Örneğin, kalp by-passı Türkiye’de 8 bin 500 ile 21 bin dolara yapılırken, en yakın rakibi İspanya’da bu rakam 39 bin ile 43 bin dolara çıkıyor. Almanya’da omurga füzyon ameliyatı 29 bin dolara yapılırken, Türkiye’de 7 bin dolara bu ameliyatı olmak mümkün. Yine saç ekiminin maliyeti Türkiye’de ortalama 5 bin TL iken bu rakam Avrupa ülkelerinde 10 bin Euro, ABD’de ise 30 bin dolar.
SAĞLIK TURİZMİ SEKTÖRÜ İSTANBUL’DA BULUŞACAK
18-21 Kasım 2015 tarihlerinde gerçekleştirilecek 7. Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi de, tüm bu avantajlarla hızla ilerleyen sektörün aktörlerini İstanbul’da, buluşturacak. Silence İstanbul Hotel & Kongre Merkezi’nde düzenlenecek ve ana teması “Sağlık Turizminde Destinasyon Oluşturulması ve Yönetimi” olan kongrede,Türkiye’nin, dünya sağlık turizmi pastasından daha fazla pay alması için yapılması gerekenler ele alınacak.Türkiye’de sağlık turizmi destinasyonların oluşturulması ve bütüncül pazarlanması konusunda vizyon ve sinerji oluşturması amaçlanan kongrede, dünyada başarılı olmuş destinasyonlar değerlendirilecek ve Türkiye için neler yapılması gerektiği masaya yatırılacak.
Kongreye katılmak isteyen kuruluş ve firmalar için süreç devam ediyor. Konuyla ilgili detaylı bilgiye kongre web sayfasından (http://www.turkeyhealth.net/) ulaşılabiliyor.
TÜRKİYE’NİN HİZMET KALİTESİ DÜNYAYA TANITILACAK
Kongrenin temel konuları Türkiye’nin altyapısı, markalaşma hedefleri ve yatırım fırsatları olarak belirlendi. Kongrede ayrıca “Türkiye’de Sağlık Turizminin Altyapısı, Kalite, Akreditasyon ve Ekonomik Potansiyeli”, “Sağlık Turizminde Markalaşma ve Örnek Destinasyonlar”, “Sağlık Turizminde Hedef Pazarlar, Yeni Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri” ve “Sağlık Turizminde Sürdürülebilirlik, Çarpan Etkileri ve Yatırım Fırsatları” mercek altına alınacak.
20 ülkenin sağlık bakanı, müsteşarı veya üst düzey bürokrat düzeyinde temsil edileceği kongreye, Türkiye ve komşu ülkeler ile Avrupa, Balkanlar, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Orta Asya ve Rusya’dan doktorlar, aracı kuruluş temsilcileri, sağlık turizmi yatırımcıları, hastane temsilcileri, üniversite temsilcileri, termal tesis yöneticileri, yaşlı bakım merkezi yöneticileri, acenteler, sigorta firmaları, STK başkanları, yatırımcılar ile ilgili bakanlar ve üst düzey bürokratlar katılacak.
B2B İLE YENİ İŞ FIRSATLARI SUNULACAK
7. Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi, sektöre yatırım yapan kuruluşlara yepyeni fırsatlar oluşturması adına önemli bir buluşma noktası olacak. Kongrede sağlık turizmi hizmet sunucuları ile yurtdışından davet edilen hasta gönderme potansiyeline sahip doktorlar ve aracı kuruluş temsilcilerinden oluşan alım heyetleri B2B(Business to Business) formatında buluşturularak tanıtım-pazarlama faaliyetleri ve iş görüşmeleri gerçekleştirilecek. Bu alandaki tüm kesimleri Türkiye’nin 2023 vizyonu kapsamında bir araya getirecek olan kongre, sektörün potansiyelini ortaya koymada da önemli bir adım olacak.