Günümüzün değişen ve gelişen teknolojisi içerisinde bir dakika olsun yanımızdan ayırmadığımız cep telefonlarımızın içerisinde koca bir dünya bulunmakta. Bu dünya içerisinde fark edilmek için kullanıcısı olduğumuz sosyal medya platformlarının dilini iyi bilmemiz gerekiyor. Gerek kişisel hesaplar, gerek şirket hesapları Facebook, İnstagram, Twitter, Linkedin ve Pinterest gibi sosyal medya platformlarında ortak bir amaçta birleşir. Bu ortak nokta şüphesiz ki paylaşılan gönderilerin daha fazla insana ulaşması ve daha fazla insan tarafından fark edilmesidir. Peki bu platformlarda ne zaman paylaşım yapılırsa gönderileriniz daha fazla insana ulaşır? Unutmayın ki doğru zamanda, doğru platformda yapılan bir paylaşım sizin daha fazla kullanıcıya ulaşmanızı sağlar. Bu paylaşım zamanları her sosyal medya platformunda değişmektedir.
Doğru zaman aynı zamanda genel verilerin dışında sizin takipçilerinizin, hedef kitlenizin en aktif olduğu zamanlardır yani takipçilerinizin sosyal medyada ne zaman online olduğunun farkında olmalısınız. Aynı zamanda unutmayın ki gönderilerinize eklediğiniz doğru etiketler de daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
Twitter
Gündem takibi konusunda sosyal medya platformları arasında hala birinci sırada olan Twitter’ın, yapılan araştırmalara göre paylaşım için en doğru günleri salı, çarşamba ve perşembe günleridir. Yapacağınız paylaşım için en doğru saat ise 12:00 ila saat 18:00 arasıdır.
Tweet atmamanız gereken en yanlış zamanlar ise saat 20:00’den sonrası ve Cuma günleri 15:00’ten sonrasıdır.
Twitter’da paylaşımlarınız Çarşamba günleri öğleden sonra ve özellikle 17:00 ila 18:00 arası en fazla kullanıcıya ulaşmaktadır. Günde en az 5 Tweet, veya ortalama 14 Tweet atabilirsiniz. Bazı araştırmalar aynı zamanda günde 30 Tweet paylaşabileceğinizi de söylüyor. Tabi ki doğru zaman aralıklarında atacağınız tweetlere ekleyeceğiniz etiketler de daha fazla kullanıcıya ulaşmanızı sağlayacaktır.
Facebook
Dünyanın en büyük sosyal medya platformu Facebook’ta paylaşım yapmak için en doğru günler Perşembe, Cuma, cumartesi ve pazar günleridir. En doğru paylaşım saatleri ise, 13:00 – 16:00 arasında kalan saatlerdir. Gönderiniz için muhtemelen en fazla paylaşımı13:00’te, en çok tıklamayı ise 15:00’te alacaksınız.
Facebook’ta yapacağınız paylaşım için uygun olmayan vakitler, Çarşamba saat 08:00 öncesi ve 20:00 sonrasıdır. Çünkü Facebook’ta en yüksek katılım, Çarşamba günü gerçekleşiyor.
Günde en az 1 ya da 2 gönderi paylaşmanızda fayda var. Facebook’ta haftada 5-10 gönderiyi aşmamaya dikkat edin.
Instagram
Son zamanlarda sosyal medya platformları arasında en fazla parlayan İnstagram’da fotoğraflarınızı gün boyunca gönül rahatlığıyla paylaşabilirsiniz. Yalnızca İnstagram pazartesi günü diğer günlere göre daha yoğun kullanılmaktadır.
İnstagram’ın paylaşım yapmak için en doğru saatini söylemek biraz zor çünkü günün her saati kullanıcı trafiği yoğun olarak bulunmakta. Sadece 07:00-09:00, 11:00-15:00, 16:00-18:00 arası, diğer saatlere göre katılım biraz daha yoğun olmaktadır. Bazı veriler kullanıcıların sabah uyandıklarında, öğle aralarında ve iş çıkış saatlerinde İnstagrama daha çok girdiğini göstermektedir. En yüksek etkileşim oranına Çarşamba saat 17:00’de ulaşabilirsiniz. Özellikle İnstagram’da gönderi altına eklenen etiketler daha fazla kullanıcıya ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
Linkedin
İş dünyasının buluştuğu Linkedin’de iş saatleri ve günleri dışında etkileşim azalmaktadır. Aynı zamanda Pazartesi ve Cuma günleri de etkileşimin azaldığı günlerdir.
Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri özellikle mesai bitmesi saatlerine yakın daha yoğun etkileşim oluşmaktadır. Linkedin’de gönderinizin daha fazla kişi ile etkileşim kurmasını istiyorsanız özellikle mesai saatleri başlarken, öğle aralarında ve mesai bitimine doğru paylaşım yapmanız gerekiyor. Linkedin iş dünyası tarafından yoğun kullanıldığı için çalışma ve toplantı saatlerinde etkileşim azalıyor.
Pinterest
Türkiye’de çok yaygın bir kullanıma sahip olmayan sosyal medya platformu Pinterest’te en fazla etkileşim haftasonları olur. Özellikle cumartesi günleri öğleden sonra yoğun bir etkileşim yaşanmaktadır. Pinterest’te yoğun etkileşim alanı yaratmak istiyorsanız konunuzu sağlık, cilt bakımı, seyahat, moda, yemek, hediye gibi kategorilerden seçmelisiniz.