Bolu ‘Akıllı’ Kent Oluyor…

Bolu Belediyesinin hizmetlerini etkinleştirecek ve vatandaşa büyük kolaylık sağlayacak ‘Kent Bilgi Sistemi’ hayata geçiriliyor.

Şubat sonunda devreye girecek sistem ile Bolu’daki vatandaşlar, artık internet, SMS ve kiosklar yoluyla belediyenin hizmetlerine 7 gün 24 saat ulaşabilecek.

Bu yöntemlerle, binalarının imar durumu öğrenebilecek, emlak vergisini yatırabilecek, belediyeye şikayetlerini iletebilecek.

Bolu’da belediyenin hizmetlerini daha da etkinleştirecek ve vatandaşa kolaylıklar sunacak olan Kent Bilgi Sistemi oluşturulması konusundaki çalışmalar sürerken, vatandaşlardan bilgilerin toplanabilmesi için görevliler bugün itibariyle sahaya çıkmaya başladı.

Konuya ilişkin bir basın toplantısı düzenleyen Bolu Belediye Başkanı  Alaaddin Yılmaz, önümüzdeki yılın Şubat ayı sonunda devreye girecek olan “Bolu Kent Bilgi Sistemi” projesi ile  birlikte  belediyenin verdiği hizmetlerin daha verimli, daha şeffaf, daha hızlı daha kaliteli olacağını söyledi.  Projenin bitişinden itibaren Bolu Belediyesi’nin 7 gün 24 saat hizmet verecek bir alt yapıya kavuşacağını anlatan Yılmaz, ‘’Vatandaş artık tek tuş ile belediyeye gitmeden, evinden ve iş yerinden belediye ile ilgili tüm işlerini çözme imkanına kavuşacak” dedi.  

Kent Bilgi Sistemi’nin oluşturulması çalışmaları kapsamında şimdiye kadar numarataj çalışmalarının yapıldığını belirten Başkan Yılmaz, “Yol, sokak, cadde ve mezarlıklara ilişkin bilgiler sisteme geçiriliyor. İmar Müdürlüğü’nde ki paftalar da dijital ortama aktarıldı ve elde ettiğimiz bilgilerle eşleştiriliyor. Şu ana kadar 28 mahallede bu çalışmalar biterken, önümüzdeki aylarda 42 mahallenin tümünde tamamlanacak. Şimdi artık sahaya çıkan görevlilerimiz vatandaşlara giderek yerinde bilgilerini almaya başlayacaklar”  diye konuştu.

Yaklaşık 15 bin bina taranacak

Kent Bilgi Sistemi oluşturulurken Bolu’daki 42 mahallede bulunan yaklaşık 15 bin bina ile cadde ve sokaklara ilişkin bilgiler ile mükelleflere ve kişilere ait bilgilerin tek bir veri tabanında toplanacağını söyleyen Yılmaz, “Oluşturulan 12 kişilik ekip ile yaklaşık 4 ay sürecek çalışmalarımız sonucunda, Bolu’da ki tüm bina, bağımsız bölüm, arazi ve kişi bilgileri tespit edilerek veri havuzumuza aktarılacak’’ diye konuştu.

Sistem neler getirecek?

Kent Bilgi Sistemi’nin hayata geçişi ile birlikte, eski yapıların yeni sahipleri belirlenecek. Görünen bina ile tapuda ki bina eşleşecek. Şehrin envanteri çıkacak, ne kadar konut ve bina var belirlenecek. Bir nevi binaların kimlik kartı çıkarılmış olacak.  

Bunun yanında, belediye çalışmalarında mevcut içme suyu, yağmur suyu ve doğal gaz şebekeleri ile telefon, elektrik ve fiber optik kablo şebekelerinin yeri ve derinliğinin belirlenmesinden sonra haritalar sisteme entegre edilecek. Yani Kent Bilgi Sistemi ile dijital yer altı haritasına da sahip olunacak.

Sistem, bir süre önce vatandaşa daha iyi hizmet için Bol-Hizmet Noktası ve İletişim Merkezi kuran Bolu Belediye’sinin vatandaşa verdiği hizmetin kalitesini bir adım daha ileriye taşıyacak.    

Bugün itibariyle evlere dağılan görevlilerden gelecek bilgilerle oluşturulacak Bolu Akıllı Kent Otomasyon Sistemi Projesi ile belediye 7 gün 24 saat hizmet verir hale gelecek. Bunun yanında bürokrasinin azalmasıyla hem vatandaşların hem de belediyenin yükü azalacak. Doğru yere doğru hizmet yapılabilmesinin yolu açılacak.

Örneğin, vatandaş kendi evinin imar durumunu internetten görebilecek. Bunun yanında kent rehberi oluşturulacak, böylelikle vatandaş, cafe, restoran, hastane, eczane, turistik yerler ve adres bilgilerine buradan ulaşabilecek. Ödeme, izleme, beyan ve bildirim listeleme ile kredi kartı ile borç ödeme imkanı olacak.  Sistem itfaiye takip programı, muhtarlık takip programı, otobüs bilet programı, kütüphane programı gibi birçok sisteme de baz teşkil edecek.

Sistemin devreye girmesi ile birlikte vatandaşlar ada, pafta, parsel bilgisinden bina ya da arsalarının imar durumunu öğrenebilecek, cadde, sokak ve bina resimleri internetten yayınlanacak.  Sistem, zemin etüdü deprem analizi, su havzaları ve kaynaklarının son durumu, yeşil alan artışı, kaçak yapılaşma gibi bilgilerin internet üzerinden online izlenmesi gibi özellikleri destekleyecek.  

Sistemden İnternet erişimi olmayan vatandaşların da SMS ve kiosklar yoluyla da hizmet alabilecek, internet üzerinden yaptıkları işlemleri bu iki kanaldan da gerçekleştirebilecek.

Yaklaşık 2 milyon TL’ye mal olması planlanan projenin gelecek yılın Şubat ayı sonunda devreye alınması hedefleniyor.